Despre terapia cu delfini

Am citit de mai multe ori despre terapia cu delfini, dar niciodată prea detaliat până zilele trecute când am primit un mesaj de la o doamnă care mi-a vorbit despre beneficiile acestei terapii și felul în care ea îi poate ajuta pe copilași să facă progrese vizibile într-un timp relativ scurt. Am vorbit apoi cu o mamă a cărei fetiță a urmat această terapie cu rezultate bune, iar ulterior am descoperit treptat pe internet foarte multe informații utile pe această temă. În speranța că informațiile pe care le-am descoperit sunt utile pentru părinții care s-au gândit să încerce această terapie vă împărtășesc pe scurt ce am aflat.

Terapia cu delfini se adresează copiilor care suferă de afecțiuni precum autism, sindrom Down și paralizie cerebrală. Sesiunile de terapie implică 5 sau 10 zile de terapie, în care copilul interacționează în fiecare zi cu delfinii, urmând în același timp terapii complementare în cadrul centrului. Costul terapiei este foarte ridicat, ridicându-se la câteva mii de euro, dar terapeuții promit rezultate pe măsura efortului financiar. Eu am citit în special despre trei astfel de centre unde se poate face terapie cu delfini, dar cu siguranță pe internet puteți găsi și alte variante.

1. Centrul din Kiev, Ucraina este centrul care mi-a fost recomandat de mesajul primit zilele trecute. Se pare că prețurile de la acest centru sunt mai mici decât cele din clinicile din Crimeea și Antalya, iar terapia este realizată cu mult profesionalism. Din câte am înțeles prețul unei ședințe era anul trecut de 80 euro și durata este de 25 minute petrecute cu delfinul. Puteți găsi mai multe detalii pe site-ul lor (aici) și la adresa de email therapy.nemo@gmail.com. Având în vedere că nu știu cât de recent au fost actualizate informațiile pe site-ul lor cred că este mai bine să îi contactați direct prin email.

Una dintre mamele care au fost la acest centru cu fetița ei mi-a dat mai multe detalii despre terapia cu delfini: „Sunt multe site-uri si pareri pe Google despre delfinoterapie (adevarate si dovedite prin cazuri reale ), dar eu stiu ca delfinii sunt singurii care pot emite ultrasunete si prin intermediul contactului fizic avut cu ei direct in apa, acestea ajung la creierul copilului. Pe A. au ajutat-o foarte mult prin marirea capacitatii de concentrare, atentie, dezvoltarea limbajului, a capatat incredere in fortele proprii. A facut progrese foarte mari. Este adevarat ca trebuie cel putin 6 luni dupa delfinoterapie sa se lucreze cu o armata de oameni: kinetoterapeut, logoped, psiholog, mama, mama, mama si iar mama. Deci, trebuie enorm de multa munca si noroc sa gasesti oamenii cu care sa lucrezi bine. In zadar faci delfinoterapie,daca vii acasa si astepti sa vorbeasca fara ore nenumarate de logopedie si stimulare a creierului. Aceasta este parerea mea. Este o terapie cu animale foarte buna si utila copiilor cu dizabilitati,dar trebuie facuta in paralel cu celelalte.”

2. Centrul din Antalya, Turcia este centrul despre care am auzit de-a lungul timpului cele mai multe informații. Aici terapia se desfășoara sub conducerea dr. Murat Kemaloğlu și are o durată recomandată de 10 zile. Costul unei sesiuni de terapie de 10 zile costă 3750 euro, iar mai multe informații despre procesul de înscriere găsiți aici. La cheltuielile cu terapia se adaugă cele pentru cazare și masă, deci costurile totale sunt ridicate. Iată descrierea unei sesiuni de terapie, exact așa cum este prezentată pe site-ul centrului: „In fiecare dimineata, copilul cu nevoi speciale intra in apa si inoata alaturi de delfini timp de 30 de minute. Copilul sta in strans contact cu delfinul, il imbratiseaza, il mangaie; delfinul canta si-l ajuta pe copil sa inoate, acesta tinandu-se doar de aripioara dorsala a delfinului.  Incet, copilul incepe sa aiba incredere in delfin, realizand ca acesta il ajuta sa inoate.  O senzatie unica, de liniste si armonie, care nu poate fi regasita in nici o alta circumstanta. Toate aceste exercitii sunt atent supravegheate de Dr. Murat Kemaloglu, de un dresor de delfini, precum si de un profesor de sport specializat in terapia copiilor cu nevoi speciale. Dupa o jumatate de ora de inot cu delfinii, interesul si curiozitatea copilului pentru tot ce-l inconjoara creste semnificativ. Participantul reuseste sa interactioneze mai bine cu alte persoane. Ca o consecinta, se constata accelerarea capacitatii de invatare a copiilor care beneficiaza  de logopedie sau  de alte forme de psihoterapie.”

Puteți găsi aici un interviu interesant realizat cu dna Medana Pisleaga, cea care se ocupă de relația pacienților din țara noastră cu centrul din Turcia, ea fiind chiar mama unei fetițe cu sindrom Down care a urmat această terapie.

3. Centrul de la Constanța este un centru despre care am aflat în timp ce mă documentam în legătură cu celelalte două centre și am fost bucuroasă să văd că există o inițiativă de acest fel la noi în țară. Din ce am citit terapia realizată la centrul Marea Neagră se va adresa în principal copiilor care suferă de autism și sindrom Down. Avantajele acestui centru ar fi costurile foarte reduse, doar 900 lei pentru 20 de ședințe, iar programul va începe pentru 120 de copii în luna mai.

Iată comunicatul legat de această inițiativă: „În perioada mai – octombrie 2013 Centrul Marea Neagră organizează în colaborare cu Delfinariul din Constanţa şedinte de terapie cu delfini şi hipoterapie. Terapia pentru fiecare copil se va desfăşura pe o perioadă de 2 săptămâni şi va cuprinde:
- 5 şedinţe de delfinoterapie
- 5 şedinţe de hipoterapie
- 10 şedinţe de terapie ABA
Locuri disponibile: 120. Înscrierile se pot realiza DOAR la adresa: contact@psihologieconstanta.ro sau telefon 0727.321.809. În perioada mai – octombrie 2013 pot fi programaţi un numar de 5 copii săptămânal.”

Mai multe detalii puteți găsi în reportajele difuzate de Pro TV (aici) și Antena 1 (aici). Rămâne de văzut dacă aceste cursuri se vor ridica la nivelul celor din străinătate din punctul de vedere al profesionalismului, dar cu siguranță sunt un pas înainte în oferirea unor noi oportunități de terapie pentru copilașii din țara noastră.

***

Am citit mult despre terapia cu delfini, pe internet veți găsi multe păreri atât pro cât și contra acestei metode. Dar știu că părinții care luptă pentru vindecarea copiilor lor își doresc să încerce orice metodă care le-ar putea oferi micuților lor o șansă în plus. Este decizia fiecărui părinte dacă vede terapia cu delfini ca o opțiune viabilă din punctul de vedere al eficacității și al costurilor. Sper doar ca informațiile de mai sus să vă fie de folos atunci când vreți să luați această hotărâre. Iar dacă aveți experiențe sau informații suplimentare despre terapia cu delfini vă invit cu drag să îmi scrieți, orice informație în plus este în folosul tuturor celor care se gândesc să apeleze la această formă de terapie.

delfini

5 thoughts on “Despre terapia cu delfini

  1. Fetita mea isi doreste foarte mult sa se joace cu delfinii sa inoate alaturi de ei (asta a fost o motivatie pentru ea cas a invete sa inoate mai repede) dar nu stiu unde as putea sa gasesc la noi un astfel de club unde sa fie posiil pentur copii sa stea langa delfini

  2. Am uitat sa spun ca al meu copil nu are nici o problema de sanatate si din ce am citit la delfinariul de la constanta este daor pentru copiii cu probleme

  3. Am trecut zilele trecute pe la delfinariul din Constanta ,cu speranta de a afla cat mai multe informatii legate de terapia cu delfini,insa surpriza nu era nici o persoana care sa ma poata ajuta.Paznicul de acolo mi.a spus ca a murit un delfin si ca cei care au ramas se ocupa doar de spectacole:’( .Oare ce s.a intamplat cu ,copilasii care au fost programati pentru perioada mai-octombrie?si.au primit banii inapoi,au facut vreo sedinta de delfinoterapie,sunt rezultate,sperante?sau totul este o mare farsa si bataie de joc vis-a-vi de micutii neajutorati si parintii lor?totul a fost postat doar pentru reclama iar asociatiile infiintate doar pentru a obtine bani de la sponsori?stie cineva…?

  4. Recent am discutat cu directorul unui centru de delfino-terapie dn Ucraina, ei abordeaza o metoda unica, de tratament, nu doar inot, pe langa terapia cu delfini se lucreaza in acelasi timp si cu psihologi, kinetoterapeuti si masajist, costurile nu sunt mari in comparatie cu celelalte centre, si asigura si rezultate vizibile, daca intereseaza pe cineva va pot da datele de contact.

Lasă un răspuns

