Sfaturi utile pentru o campanie umanitară (partea I)

Aceasta este o postare pentru care am scris pe parcursul a două zile, din dorința de include cât mai multe informații utile, într-o formă cât mai simplă și mai structurată. Pentru că sunt multe informaţii pe care mi-aş dori să vi le împărtăşesc voi împărţi acest subiect în mai multe părţi, iar astăzi voi începe cu căteva sfaturi despre blogurile umanitare şi promovarea pe reţelele de socializare. Știu că este o postare lungă, dar știu de asemenea că părinții care sunt nevoiți să desfășoare o astfel de campanie au nevoie de cât mai multe sfaturi care să îi ajute la început de drum. Sper să le fie de folos aceste informații celor care desfășoară o campanie umanitară. Dacă aveți orice completări vă rog să le adăugați aici printr-un comentariu, cu siguranţă sunt multe lucruri pe care nu le ştiu în acest domeniu şi mi-al dori să le învăţ. 🙂

De multe ori mi s-au cerut sfaturi de la părinți care trec prin momente grele și vor să facă tot posibilul să își salveze copilul aflat într-o situație dificilă, iar din experiențele mai multor campanii umanitare (la care am luat parte sau pe care le-am urmărit îndeaproape) am învățat câteva lucruri utile, pe care vreau să le împărtășesc tuturor celor aflați în astfel de situații. Pentru a fi cât mai ușor de urmărit am structurat această postare în mai multe secțiuni, cuprinzând mai multe etape pe care trebuie să le includă o campanie umanitară pentru a avea un impact cât mai mare și a reuși să își îndeplinească obiectivele pentru care a fost inițiată.

1. Blogul

Pentru a face cunoscută povestea copilașului care are nevoie de ajutor una dintre cele mai simple metode este realizarea unui blog, care să includă toate informațiile despre caz și să fie o punte de comunicare între părinți și oamenii care îi pot sprijini. Blogul se poate realiza relativ ușor în platformele wordpress.com și blogspot.com folosind formate predefinite care să facă mai ușoară includerea informațiilor.

Dacă părinții nu au experiență în lucrul cu calculatorul pot delega realizarea blogului către un cunoscut cu mai multă experiență, care apoi să se ocupe și de întreținerea acestuia. Astfel părinții pot realiza textele pentru blog, urmând ca ele să fie postate de persoana care se ocupă de administrarea lui.

Iată câteva secțiuni care trebuie să apară neapărat pe un blog umanitar:

a. Povestea copilului, incluzând cât mai multe informații relevante, preferabil ordonate cronologic pentru a fi ușor de urmărit.

Este bine să evitați introducerea unui text prea lung, deoarece majoritatea vizitatorilor nu vor reuși să îl citească integral. Cazul trebuie prezentat într-o manieră cât mai clară, menționând de asemenea pașii pe care copilul va trebui să îi urmeze în continuare pentru a se face bine.

b. Actele medicale ale copilului. În această secțiune trebuie incluse dovezile medicale care să confirme diagnosticul copilului și, dacă se poate, acte din care să reiasă suma totală necesară pentru tratament. Astfel oricine va putea verifica veridicitatea cazului și va avea mai multă încredere pentru a se implica.

c. Modalitățile prin care copilul poate fi ajutat, o secțiune în care să includeți următoarele informații:

– toate posibilitățile de susținere pe care le au potențialii donatori (conturi bancare, PayPal, etc)

– datele complete pentru conturile bancare (numele titularului, numerele de cont cu moneda aferentă, numele băncii, codul SWIFT)

– în cazul contului de PayPal butonul pentru donații trebuie să fie plasat cât mai vizibil pe pagină, preferabil în partea superioară a acesteia.

d. Datele de contact ale părinților sau a unei persoane apropiat acestora care poate oferi permanent informații despre caz: numele persoanei, numărul de telefon, adresa de email.

Persoana ale cărei date vor fi menționate pe blog trebuie să fie cât mai accesibilă pentru cei care o vor contacta telefonic sau prin email, pentru a putea da răspunsuri cât mai rapide celor care se interesează de acel caz.

e. Fotografii ale copilului în diferite situații, care vor oferi posibilitatea vizitatorilor blogului să îl cunoască pe micuț.

f. Noutăți în legătură cu copilul, o secțiune în care să fie incluse periodic vești despre starea micuțului. Orice vizitator al blogului (și mai ales potențialii donatori) vor să afle o situație cât mai actuală a copilului. Dacă ultima postare este veche, cel mai probabil vor ezita în a face o donație, pentru că nu vor ști dacă acel caz mai este de actualitate.

Pe de altă parte, unii dintre cei care au donat vor dori să revină pe blog și să afle vești despre copil, așa că secțiunea de noutăți este foarte importantă pentru orice astfel de blog. Actualizarea periodică blogului presupune într-adevăr un efort suplimentar pentru părinți, dar este un aspect esențial pentru o campanie umanitară.

g. Situația actuală a donațiilor strânse în conturi. Blogul trebuie să cuprindă o secțiune actualizată periodic cu sumele adunate în cadrul campaniei, care să ofere vizibilitate asupra stadiului donațiilor. Această secțiune trebuie să cuprindă data ultimei actualizări, sumele strânse și eventual suma care mai este necesară pentru cazul respectiv.

Atât secțiunea de noutăți, cât și secțiunea conținând situația conturilor sunt necesare pentru ca vizitatorii blogului să aibă posibilitatea de a afla cât mai multe detalii, conferind încredere celor care vor să doneze pentru acel caz umanitar.

h. Mulțumiri adresate celor care au sprijinit campania, atât cei care au donat, cât și cei care au contribuit la promovarea cazului. Chiar dacă nu reușiți să includeți numele tuturor donatorilor, este important să le adresați măcar câteva cuvinte de mulțumire pentru sprijinul acordat și să îi menționați măcar pe cei care s-au implicat semnificativ în campanie.

De asemenea, puteți include pe blog o secțiune cu apariții media ale cazului, cuprinzând link-uri către articolele din ziare publicate despre acel caz și filmulețe cu aparițiile TV, dacă există. În acest mod vizitatorii se pot convinge că povestea este reală și vor fi mai dispuși să dea o mână de ajutor în cadrul campaniei umanitare.

Pentru ca blogul să poată fi susținut de către alte bloguri puteți include bannere de diverse dimensiuni care să fie apoi preluate pe alte pagini care doresc să susțină campania.

Legat de blogurile umanitare iată și un sfat preluat dintr-o postare mai veche de pe blogul lui Cabral, un sfat care mi s-a părut foarte util și sincer exprimat.

Ce trebuie inteles este ca odata ce a intrat pe blogul respectiv, vizitatorul trebuie sa-si faca o idee cat mai repede despre omul cu probleme. Am vazut multe bloguri umanitare facute pentru copii cu probleme, bloguri care sunt scrise foarte emotiv. Asta in parte e bine, dar vizitatorul nu are o tona de rabdare, daca ne lungim prea mult in “Mamilica mea al doli sa tlaiesc…“… ei bine, oricat de cinic suna, genul asta de poveste extrem de copilaroasa il va obosi repede pe vizitator si-l va face sa inchida blogul fara prea mari remuscari.

Nu scrieti in plus, scrieti din inima, nu incercati sa manipulati sentimental ci fiti sinceri, cereti ajutorul si sperati ca-l veti primi.

2. Pagina de Facebook creată special pentru campanie

Rețelele de socializare sunt o modalitate foarte bună de a face cunoscut cazul către cât mai mulți oameni care pot ajuta. Prin intermediul Facebook puteți crea o pagină specială pentru campanie sau un grup de susținere dedicat copilașului.

Pagina de Facebook trebuie să includă:

a. povestea copilului (pe scurt, eventual în secțiunea Notes)

b. detaliile privind modalitățile de donare și link-ul către blogul copilului (în descrierea paginii sau împreună cu povestea copilului)

c. cât mai multe fotografii ale micuțului

d. postări cu vești despre starea copilului și situația donațiilor

e. câteva afișe umanitare conținând o poză a copilului și informațiile de bază despre cazul umanitar (inclusiv adresa blogului), care să fie apoi distribuite către cât mai mulți oameni. Aceste afișe trebuie să fie cât mai clare (să nu includă prea multe informații) și vor avea rolul de a face cunoscută campania umanitară.

În ultimul timp rețelele de socializare au arătat că mediul online poate solidariza un număr foarte mare de oameni într-un timp scurt. Așa că realizarea unei pagini de Facebook în sprijinul campaniei umanitare este foarte utilă.

***

Într-o postare viitoare voi reveni şi cu alte informaţii pe care sper să le consideraţi utile, despre promovarea media şi colaborarea cu asociaţiile umanitare. Până atunci însă vă invit să aduceţi completări celor scrise de mine până acum dacă consideraţi că sunt şi alte aspecte folositoare pe care nu le-am menţionat! Aştept cu drag comentariile voastre!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s