Micuții de la Secția de recuperare pediatrică din Iași au mare nevoie de noi! Arată că îți pasă!

Ieri am citit povestea acestor micuți și am rămas foarte impresionată că undeva, atât de aproape de noi, aceste suflețele au parte de atât de puțină afecțiune, trăindu-și copilăria într-un salon de spital. Noi îi putem ajuta, trebuie doar să le arătăm că ne pasă!

Voi reda informații despre micuți exact așa cum le-am primit și eu. Orice cuvinte în plus sunt de prisos, sunt sigură că povestea lor va ajunge la inimile voastre!

„Sectia de recuperare pediatrica Sf. Maria Iasi, are in ingrijire 57 de copilasi abandonati cu varste intre o luna si 2 ani. Cine doreste sa contribuie cu ceva poate lua legatura cu:
Anca Craciun – ank_topliceanu@yahoo.com

Alexandra Parnic (0753856441)
Olaru Alina (0745557985)
Dr. Diana Padure (0745831521).

Copilasii au nevoie de DRAGOSTE in primul rand….si de: pampers, produse protectie scutec, produse baita, detergent, plase la geamuri (au geamuri termopan, insa nu au plase, in iunie cand am fost erau piscati de nu aveai unde pune degetul pe ei), patuturi metalice (de altele nu au voie din motive de igiena), jucarii (pentru copii pana in 18 luni, nu are cine sa-i supravegheze si nu vrem sa se raneasca), hainute de interior(nu au iesit afara niciodata si nu le folosesc papuceii si gecutele).

Sunt copii crescuti ca intr-un bol de sticla, au imunitatea scazuta si le putem da tot felul de virusi care sa ii faca sa sufere mai mult decat sufera deja…

Sunt copii care la 9 -10 luni nu stiu sa stea in fundulet datorita faptului ca au patutul prea mic incat nici nu se pot intoarce pe burtica. Sunt copii care in loc de pampersi folosesc pelinci…nu mai vorbim de faptul ca duc lipsa de hainute, medicamente, servetele, mancare, jucarii, papucei si cel mai important: au nevoie de parinti,de oameni cu inima mare, de dragoste…Stiu,e o perioada grea pentru oricine, dar cat bine le-ati face nici nu va puteti imagina! Aveti numerele de telefon mai sus! Noi ii vom ajuta!”

Vă rog să nu rămâneți indiferenți! Un gest oricât de mic înseamna enorm!

UPDATE: Am primit şi contul în care se pot face donaţii pentru aceşti micuţi. Contul este deschis la BCR pe numele uneia dintre iniţatoarele acestei campanii, Anca Crăciun:

RO 67 RNCB 0175 0285 2164 0001. Numărul ei de telefon îl găsiţi mai sus, în cazul în care doriţi să o contactaţi direct.

Iată şi mesajul primit de la ea: „Eu voi scana toate facturicile cu care o sa le cumpar micutilor ce au nevoie! Vreau sa le schimb patucurile, unul costa 800 lei plus salteluta vreo 200! Sunt patuturi speciale pentru spital, vreau si o masa de infasat plus cadita, tot din aparatura medicala si sa le amenajez un loc unde sa se joace! O camera sa o pictam, mochetam, umple de jucarii si cand merg voluntarii sa se poata juca acolo cu ei!”

sursa foto: Facebook

110 păreri la “Micuții de la Secția de recuperare pediatrică din Iași au mare nevoie de noi! Arată că îți pasă!

  1. Am primit acum şi contul în care se pot face donaţii pentru aceşti micuţi. Contul este deschis la BCR pe numele uneia dintre iniţatoarele acestei campanii, Anca Crăciun:
    RO 67 RNCB 0175 0285 2164 0001. Numărul ei de telefon îl găsiţi mai sus, în cazul în care doriţi să o contactaţi direct.
    Vă mulţumim mult pentru implicare!

    • BUNA,
      EU AS DORI UN NR DE CONT PENTRU CEI CARE SUNT PLECATI IN STRAINATATE SI DORESC SA CONTRIBUIE SE POATE SA DESHIDE TI SI CONT IN EURO?

  2. Da, micutii sunt sanatosi. Au doar imunitatea scazuta din cauza conditiilor in care au stat si a faptului ca nu au fost scosi niciodata pe afara, dar in rest ei nu au probleme medicale. Cu siguranta macar o parte din ei pot fi luati de asistenti maternali sau adoptati, dar acest lucru depinde si de directia de Protectie a Copilului de acolo, care trebuie sa faciliteze aceste formalitati.

  3. Buna ziua! Doresc sa ajut si nu doar financiar si pe termen scurt. As vrea, insa, sa stiu daca acesti copii sunt abandonati sau care este statutul lor in spital pana la varsta de 2 ani (ati spus ca sunt sanatosi, doar imunitatea e scazuta) si ce se va intampla cu ei dupa aceasta varsta. Multumesc, Monica

    • Buna ziua! Va multumim mult pentru dorinta de a-i ajuta pe micuti! Ei sunt abandonati de parinti, dar nu stiu in ce stadiu sunt formalitatile pentru ca acesti copilasi sa fie declarati adoptabili. Anca Craciun, una dintre initiatoarele acestei campanii, a promis ca se va interesa si la directia de Protectie a Copilului in cazul in care cineva este interesat sa adopte unul dintre copii. Daca aflu ceva mai exact va anunt. Daca sunteti din Iasi le puteti face o vizita, asistentele de acolo au cu siguranta mai multe detalii.

    • Din pacate nu are cine sa se ocupe mai mult de acesti copii. Sunt foarte putine asistente care nu pot face mai mult decat sa ii ingrijeasca in salon, in limita posibilitatilor. Din acest motiv ar fi nevoie de voluntari care sa se implice in viata acestor micuti si sa le ofere o copilarie normala, in afara acelui salon de spital.

  4. Eu lucuiesc in Anglia, credeti ca as putea adopta un micut de acolo?Stiu ca adoptiile internationale sunt interzise dar sunt romanca totusi. Vom incerca sa contribuim si cu ceva donatii.Multumesc.

  5. Dragii de ei! Care e adresa? Se pot trimite colete? Eu știu depre ce e vorba pt ca am lucrat si eu la o sectie asemănătoare, se numea distrofici care din păcate s-a desfintzat. Primeam multe ajutoare din US, de tot felul si bebelasii erau bine ingrijiti.

    • Micutii se afla la sectia de recuperare pediatrica de la spitalul Sf Maria din Iasi (str. Vasile Lupu nr.62). Colete se pot trimite, va rog sa o contacti pe Anca Craciun la numarul de telefon mentionat in postare, ea va poate da mai multe detalii despre cum pot fi ajutati acesti copilasi. Va multumim!

  6. Aseara cand am vazut pozele cu acesti ingerasi am plans. Asemenea pui de oameni sunt in toate orasele din tara. Anca te admir ptr ce faci. As vrea sa ma pot implica mai mult dar deocamdata nu pot. Pentru ca imi pasa te voi contacta telefonic?

      • Am trimis un email dar nu am primit nici un raspuns inca. As vrea sa stiu daca aveti o adresa unde se pot trimite pachete.

      • Adresa la care se pot trimite colete este urmatoarea: Sectia de recuperare pediatrica, Iasi, Str. Ornescu, nr.7. Va multumim frumos!

      • aici se vor trimite colete cu procese verbale inauntru,neaparat,intrucat se vor inventaria!!pentru a stopa nesimtire personalului spitalului!Adresa depozitului:
        Strada Aurel Vlaicu nr.54 (fosta autobaza nr.3)
        Iasi

        Persoane de contact pentru primirea coletelor:
        1.Simona Moisii – 0742934000;
        2.Cristina Coroama – 0743985802;
        3.Anca Craciun – 0749067014

  7. Indicat ar fi ca persoana/persoanele care se ocupa de acesti copilasi minunati sa dea detalii legate de numarul lor si varsta lor, ca persoanele dornice sa-i ajute sa poata sa-si faca o idee ce-ar putea exact sa le aduca/trimita la fiecare in functie de varsta acestuia.Eu as vrea sa particip in prima faza ca voluntar pentru ajutorarea acestor copilasi si sa ma implic atat cat este nevoie, dar as dori mai multe informatii!Multumesc!

  8. Am incecat sa o sun pe Anca Craciun dar nu raspunde. Voi pregati un pachet cu pampersi, hainute, lapte praf, produse de ingrijire, jucarii si alte cele si le voi trimite ingerasilor. As dori sa stiu de ce mai au nevoie acesti copilasi si daca pe adresa spitalului pot trimite acest pachet sau cum se procedeaza?!

    • Din cauza nenumaratelor apeluri primite ieri Anca a facut apel ca oricine vrea sa ajute sa o contacteze pe email la adresa ank_topliceanu@yahoo.com . Voi incerca sa aflu adresa la care se pot trimite colete si va voi da aceasta informatie cat mai curand. Va multumim mult!

  9. Buna seara,

    Nu pot sa cred ca se intampla asa ceva. nu pot accepta faptul ca unii sunt asa de cruzi incat pot sa-si abandoneze copiii. Ne intereseaza si pe noi (pe mine si sotul meu) daca se pot adopta micutii. Cu cine as putea sa vorbesc despre acest lucru? Noi ne dorim tare mult copii dar pana acum nu a fost sa fie.
    Multumesc din suflet

  10. buna ziua,,au inceput sa vina ajutoarele?,,,sa inceapa sa se bucure si ei micutzii….hainutze primitzi?..
    multumesc

    • Buna dimineata! Deja multa lume a sunat sa intrebe despre copilasi, sper sa vina cat mai curand si donatiile. Orice sprijin este binevenit, inclusiv hainute, doar sa se potriveasca pentru varstele lor (intre o luna si doi ani). Va multumim!

  11. Buna ziua,

    Cand am citit si am vazut pozele, credeti-ma ca mi s-a rupt sufletul. Noi ne dorim foarte mult copii dar pana acum nu a fost sa fie, iar altii ii parasesc. Nu judec…
    Important este ca vreau sa stiu ce situatie au micutii cu cine as putea sa vorbesc despre asta? Am discutat cu sotul si vrem sa stim daca se pot adopta?

    Va multumesc

  12. vom raspunde si noi acestui apel cu hainute si cateva jucarii de la fiica noastra dar va rugam din suflet ca toate darurile sa ajunga la bebelusi si nu la cadrele medicale de pe acolo cum se mai intampla in nenumerate cazuri. va multumim ca exista oameni ca voi care isi dau interesul. toti copii merita sa aiba dreptul la fericire.

    • Va multumim pt implicare! Cu siguranta hainutele vor ajunge la copii, cea care se ocupa de aceasta campanie (Anca Craciun) isi da tot interesul pentru a-i ajuta si a le oferi tot ce au nevooie!

    • Bine punctat..eu am facut o mica donatie ..100 lei ..momentan atat imi pot permite sa donez insa le voi face si un pachetel si la fel ca si dvs sper din suflet sa ajunga la micuti si nu la ingrijitoare si asistente. am vb cu d-na Anca Craciun..am convingerea ca se va implica 100% si ca eforturile noastre nu vor fi in zadar.

      • Multumim mult pentru donatie! Eu am toata increderea ca Anca va face in asa fel incat totul sa ajunga la copilasi, nu am nici o indoiala. Abia astept sa reuseasca sa faca tot ce si-a propus si sa vedem poze cu micutii cat mai fericiti!

  13. Buna,

    Imi pare bine ca vad ca lucrurile incep sa se miste pentru bucuria micutilor.
    Ieri am postat si eu povestea ingerilor de la Sf. Maria.
    Ma gandesc ca am pute implica intr-un proiect mai mare, care sa ii ajute pe termen lung. Un blo/site al micutilor de la Sf. Maria, in care sa se prezinte povestea fiecarui micut si nevoile pe care le au, pe termen scurt si termen lung.
    Iar daca vor fi si oameni din Iasi care isi vor dori sa ii ia acasa, ar fi senzational.
    Ma gandeam si la posibilitatea de a-i putea boteza – mare parte dintre ei nu au nici macar certificare si nici nu sunt increstinati.
    E un proiect care merita implicarea noastra!

    • Buna,
      Ma bucur ca ai postat despre ei, cu cat afla mai multa lume cu atat avem mai mari sanse sa ii ajutam! Ar fi o idee buna un site special pt ei, eu m-as implica in asta cu mare drag. Dar trebuie sa fie cineva dispus sa mearga acolo si sa se documenteze despre situatia fiecarui copilas in parte. Eu sunt din Bucuresti si nu as avea cum sa fac asta.
      Am rugat-o deja pe Anca Craciun, cea care se ocupa de campanie la Iasi, sa ne anunte macar daca micutii sunt adoptabili. Stiu ca legal sunt multe formalitati de facut si nu as vrea nici sa dam sperante desarte celor care ar vrea sa adopte. De indata ce aflu ceva voi anunta. Daca sunt adoptabili un site cu povestile lor ar fi intr-adevar de mare ajutor.
      Despre botez chiar intreba o doamna astazi, astept si eu sa aflu daca sunt crestinati. Voi reveni cu siguranta cu noutati.
      Multumesc mult pt implicare! Tinem legatura!

  14. buna ziua
    ma numesc anca si sunt din constanta si la sf lunii voi veni in iasi si cu siguranta voi face un pachet pentru copilasi si voi contribui si financiar, desigur. pot venii la spital sa las pachetelul? trebuie sa o caut pe d-na anca craciun pentru a-i lasa banutii? sau cum se procedeaza?

    • Pachetul poate fi lasat personal la spital, au fost mai multi oameni care au adus lucruri de care micutii au nevoie si le-au lasat personalului medical. Pentru donatii puteti folosi contul Ancai Craciun, mentionat in postarea mea. Va multumim!

  15. buna! tocmai am venit de la acesti micuti. Vreau sa spun ca sunt extrem de dezamagita. Personalul de acolo nu a fost instiintat cu privire la aceasta campanie. doamna care si-a luat angajamentul – Anca Craciun nu a facut asta in colaborare cu ei. Asa ca m-am trezit cu o doamna doctor f suparata ca s-a trezit deodata cu multe lume care vrea sa vina acolo. E bucuroasa de daruri dar indignata ca au aparut poze cu micutii pe internet, ceea ce nu prea ai voie sa publici fara consimtamantul lor. Si a zis ca s-a exagerat destul de mult. In sensul ca, copii nu sunt abandonati, sunt doar cazuri sociale mai grave, dar au familii. Directorul e acolo e f suparat, de ce exact nu stiu. Cert e ca nu dau voie nimanui sa ii vada, doar lasi daca ai ceva de dat lor. asa ca sunt dezamagita. Initiativa Ancai e buna dar nu cum trebuie.

    • Buna! Imi pare rau sa aflu ca nici macar nu te-au lasat sa ii vezi. Eu stiu de aseara ca au fost suparati cei de la spital, probabil pt ca li se pare o publicitate negativa. Problema cu pozele micutilor este de inteles (nici eu nu am stiut ca au fost facute fara acordul spitalului), dar mi s-ar parea normal sa lase oamenii sa ii ajute pe micuti, mai ales ca ei pe langa donatii au nevoie si de afectiune.
      Poate ca ar fi fost mai bine ca Anca sa lucreze in colaborare cu spitalul, dar pe de alta parte ma intreb de ce de atata timp spitalul nu a facut nimic si a fost nevoie de Anca pentru ca aceasta poveste sa devina cunoscuta?
      Eu nu caut vinovati, important acum doar ca acesti copilasi sa fie sprijiniti. Imi pare tare rau pt dezamagirea ta si te inteleg perfect… Poate ca se vor mai schimba lucrurile pe masura ce personalul spitalului va intelege ca Anca a initiat aceasta campanie doar din dorinta de a ajuta copilasii.

    • Nu va lasati intimidati,va rog!!!!Viata acelor copilasi e foarte trista!!de cand i am vazut…in fiecare seara cand imi adorm copilul,ma gandesc la ei cu mare durere in suflet si ma intreb pe ei cine ii alina cand ii doare burtica sau le dau dintosorii,cine le canta de noapte buna??nu pot sa uit fatzuca speriata a unui micut cand am vrut sa l iau in brate…nu stia ce i se intampla!!…sau pe cel care nu mi mai dadea drumul…sa nu l las iar prizonier in acel patut !!!imi plange sufletul…!!!deci…cu ce a gresit Anca???si eu am avut acele poze dar nu am avut curaj sa le public…deci nu pot decat sa o felicit si sa o sustin!!!!cei din spital sunt suparati probabil pt reclama negativa!!sa le fie rusine…:(

      • Cu siguranta nu vom renunta, toti cei implicati sunt hotarati sa mearga pana la capat pentru a-i ajuta pe micuti! Acesti copilasi merita din plin sprijinul tuturor si nimeni nu se poate impotrivi unei dorinte sincere de a ajuta!

    • Eram mai mult ca sigura, ca asta o sa intample de fapt….stiu situatia din spitalul Sf. Maria…Nimeni nu stie nimic si nimic nu se intampla.C-am asa de fapt stau lucrurile la noi.Pacat de acesti copilasi.
      Iar de oameni cu suflet,vad ca nu ducem lipsa..

  16. Buna seara! Eu cred ca nu ar trebui sa se supere nimeni pentru aceste imagini, cred ca stim cu totii care sunt situatiile din Romania legate de acesti copii. In primul rand ar trebui ajutati ( si din cate am citit am vazut multi oameni dornici de ajutor) sub orice forma si sa lasam proverbul celebru :” pe afara-i vopsit gardul si inauntru leopardul” – si zic toate acestea in cunostiinta de cauza. Au fost materiale date si la TV – Kanal D: si toti copii aparuti in reportaj erau frumos imbracati si insotiti de catre o asistena, dar nu asta este realitatea. Ei sunt lasati in voia sortii, fiecare cu norocul lui!!!

    • Asa este, de multe ori preferam sa ascundem astfel de lucruri, in loc sa le facem cunoscute si sa gasim o solutie. De asta ma bucur ca Anca a spus povestea acestor micuti si le sunt recunoscatoare tuturor celor care s-au implicat pana acum!

  17. Ma bucur ca a fost mediatizat cazul. Rusine conducerii spitalului care nu s-a gandit mai devreme sa ajute acesti copii! Bravo oamenilor cu initiativa precum Anca Craciun. Daca s-ar fi mediatizat mai repede, cu siguranta s-ar fi gasit voluntari care sa plimbe copiii 2 ore pe zi … asta daca ar fi binevoit conducerea sa accepte … Va pot spune ca la Cluj s-au mobilizat oamenii si vor sa ajute din suflet acesti copilasi

    • Multumim frumos! Important este sa ne mobilizam cu totii si poate ca asta va fi o lectie pentru toate spitalele, sa ceara ajutor pt astfel de cazuri, pentru ca oamenii care se solidarizeaza chiar pot face minuni!

  18. Informatii noi de la Anca Craciun:
    Coletele se pot trimite pe adresa: Sectia de recuperare pediatrica, Iasi, Str. Ornescu, nr.7. Am contactat Asociatia Atelierul Parintilor din Iasi pentru a manageria tot acest flux de bunavointa!
    Pana imi povestesc ei o forma legala de a primi banuti va rog sa pregatiti doar pampersi,produse de spalat, servetele umede,detergenti! Hainute sunt duse muuuulte, am dus si eu acum de la mamicile din Iasi. Cele care sunt stranse deja bineinteles ca le puteti duce.

  19. Suflete nevinovate ce sa mai zici nici nu sunt cuvinte eu ma adresez din partea unui grup de mamici din Constanta si am reusit sa strangem si noi ceva pachete cu cele de trebuinta micutilor speram sa ajunga la ei iar cei din conducerea spitalului sa inteleaga ca vrem doar sa le intindem o mana de ajutor

    • Va multumim mult! Am primit informati ca donatiile pot fi transmise prin posta la urmatoarea adresa: Sectia de recuperare pediatrica, Iasi, Str. Ornescu, nr.7. Anca Craciun a contactat dejaAsociatia Atelierul Parintilor din Iasi pentru a manageria coletele si a se asigura ca ele ajung la micuti! Multumiri tuturor mamicilor din Constanta care au contribuit la acest gest!

    • La cererea Ancai am sters numarul din postare. Primea foarte multe apeluri si chiar nu putea face fata tuturor telefoanelor. Asa ca ea ii roaga pe toti cei care vor sa o contacteze sa foloseasca adresa de email ank_topliceanu@yahoo.com . Cu siguranta va raspunde emailurilor primite!

  20. As dori sa ajut petrecand cateva ore cu ei daca se poate, asta pana strang hainute si jucarii de la colegi

    • Ar fi un gest foarte frumos sa petreceti timp cu micutii, ei au nevoie si de multa afectiune! Din pacate stiu ca directiunea spitalului a fost foarte suparata ieri si nu a permis accesul nimanui la copilasi, sper totusi sa isi schimbe curand atitudinea. Cel mai bine luati legatura direct cu asistentele de la spital pentru a stabili cum puteti proceda.
      Stiu doar ca este necesar sa aveti analizele facute recent pentru a primi permisiunea de a merge la ei. Va multumim frumos pt implicare!

  21. conteaza f mult pt ei afectiunea celor din jur, cred ca stau ca intr o cusca si se joaca in legea lor. nici ei nu stiu cred ce e in jur. am bebe de 1 an si cand plange nu stiu cu ce sa l alin , dar pe ei? ma doare sufletul. imi pare rau ca nu sunt in iasi , i as fi vizitat . dar voi incerca sa i ajut cu hainute cu ce pot. cei din iasi mergeti la copii si aveti grija de ei ! sa nu ajunga in orfelinate si dupa copii ai nimanui

    • Asa este, afectiunea este foarte importanta pentru ca micutii sa aiba sansa la o copilarie normala! Sper ca personalul spitalului sa permita accesul voluntarilor la acesti copilasi.
      Va multumim ca sunteti alaturi de ei!

  22. NU inteleg de ce se intampla toate astea ,unde sunt DREPTURILE COPILULUI si de ce PROTECTIA COPILULUI NU FACE NIMIC???se pare ca la noi nu sunt legi ,e doar legea junglei…Daca s-ar duce toata lumea acolo micutii cred ca s-ar speria…haideti mai bine sa ii ajutam sa isi gaseasca un camin cred ca e singura lor salvare.

    • Din pacate legile noastre mai mult complica lucrurile in astfel de cazuri, iar adoptiile (cele care ar fi cele mai bune solutii pt viitorul acestor copilasi) presupun un proces extrem de anevoios, care ii determina pe multi sa renunte.. De cand am aflat de acesti copilasi m-am tot interesat de metode de sprijin pe termen lung, dar din nefericire noi nu putem face prea multe fara ajutorul autoritatilor. Poate cu toata presiunea publica legata de acest caz lucrurile se vor schimba in bine, mi-as dori mult sa vad o schimbare de atitudine a autoritatilor!

  23. Eu am stat odata cu baietelul meu ,in spitalul Sf, Maria.Am nimerit in salonul meu o fetita care era abandonata de mama ei…Na, ca mama ma durea sufletul de acel copilas.I-am adus hainute,pempers,plateam la infirmiere sa-i aduca mai mult laptic ,ca nu se satura cu portia data de medic…Cand am vrut sa o iau odata in brate am fost certata de infirmiera:Domana dupa ce plecati credeti ca eu am sa stau sa o alint?Ideea e ca acolo nu prea intereseaza pe nimeni de acesti copilasi…La cateva saloane mai incolo, erau mai cativa copilasi fara parinti si erau vai de ei…

    • Asa este, realitatea este trista si din cate am aflat se repeta in multe alte spitale din tara. Oamenii pot ajuta acum prin donatii, dar pentru o solutie pe termen lung este nevoie de implicarea autoritatilor. Sper din suflet sa primim vesti bune si solutii pentru ca acesti micuti sa aiba o copilarie fericita, asa cum merita!

  24. Majoritatea oamenilor nu inteleg ca acolo e un spital, copiii sunt internati, ce se intampla cu ei este 100% responsabilitatea celor de acolo. Nu oricine poate intra si lua in brate un bebelus de cateva luni, cu imunitate scazuta, de fapt exista reguli referitoare la vizitarea pacientilor- valabile in orice spitale. Va inchipuiti ce ar insemna, pentru acei micuti si pentru alti pacienti ai sectiei, sa dea buzna acolo zeci de adulti, in haine de strada, incaltati , fiecare purtator de cine stie ce, tusind si stranutand. Atitudinea conducerii este absolut fireasca si nu e ok sa fie judecati. Pe alta parte, angajatii nu au voie sa ceara donatii si ajutor in numele copiilor, nu in mod public si oficial. Desigur, un ONG poate stabili un parteneriat legal cu spitalul, poate aduce voluntari ( la ore bine stabilite si in conditii impuse de spital) si poate intermedia donatiile, e ilegal ca acestea sa fie facute direct carte spital sau catre o persoana fizica. Inteleg ca acest lucru deja s-a intamplat, dar asa ar fi trebuit sa fie de la inceput.
    Ma mir ca lumea suspecteaza conducerea si medicii de „intentii ascunse” cand se stie cat caz se face atunci cand un copilas contacteaza o boala in mediu intraspitalicesc.

    • Asa este, nu se pot permite vizite in orice conditii si este normal sa fie asa. De asta am mentionat si eu ca trebuie acordul spitalul, iar cei care vor sa ii viziteze trebuie sa aiba analizele facute recent pentru a nu le afecta copilasilor imunitatea.
      Ideea era insa ca s-ar putea forma un grup de voluntari care sa vina regulat sa le ajute pe asistentele de acolo. Stim cu totii ca personalul medical este insuficient in mai toate spitalele si cu siguranta doamnelor de acolo le este imposibil sa acorde suficienta atentie tuturor copilasilor. ideea nu era sa cautam vinovati, ci sa gasim solutii! Si cred ca prin bunavointa spitalului si a potentialilor voluntari putem gasi o rezolvare care sa impace pe toata lumea!

  25. As vrea sa fiu si eu voluntar pentru acesti micuti,sa ma pot juca cu ei ,sa le aduc o mica atentie si poate asa le voi darui o mica raza de soare..imi plac f mult copii si nu pot ramane indiferenta in fata lor..cu totii am fost copii si stim ce inseamna un zambet de bucurie.Astept raspuns.Multumesc

    • Ar fi un gest foarte frumos sa petreceti timp cu micutii, ei au nevoie si de multa afectiune! Dar pentru ca este vorba de un spital trebuie sa respectati anumite reguli interne si sa obtineti acordul personalului de acolo. Cel mai bine luati legatura direct cu asistentele de la spital pentru a stabili cum puteti proceda.
      Stiu doar ca este necesar sa aveti analizele facute recent pentru a primi permisiunea de a merge la ei. Va multumim frumos pt implicare!

  26. Sunt dezamagita ca s-au scos numerele de telefon….ieri toata ziua am postat acest articol ca sa atrag atentia oamenilor si multi au vrut un numar de telefon! Sunt multi oameni care pot ajuta acesti copilasi! Daca facem o fapta buna sa o facem pana la capat! Pana la urma e semn bun daca lumea raspunde apelului Dvs.
    Sugerez ca cine locuieste in Iasi si isi permite sa faca o vizita la spital, sa ceara detaliile unei asistente sau un numar de telefon de la spital,adresa ceva..orice informatie de contact!
    Trebuie sa motivam lumea cumva! Va rog eu mult! Nu am liniste de cand am vazut acest articol! Haideti sa facem cumva sa aflam mai multe date de contact!
    Eu nu locuiesc in Romania ci in Marea Britanie, dar vreau sa ajut si eu cu bunuri si donatii, si va zic sincer ca multi oameni vor fi receptivi daca va fi publicat cazul mai detaliat!
    Andreea C.

    • A fost decizia Ancai de a scoate numarul de telefon, deoarece avea probleme la serviciu din cauza numrului foarte mare de apeluri. Dar daca ii scrieti la adresa ank_topliceanu@yahoo.com cu siguranta veti primi un raspuns. Daca aveti un cont de Facebook puteti de asemenea sa va alaturati grupului creat special pentru ajutorarea acestor copilasi (http://www.facebook.com/home.php#!/groups/112720935552434/), unde veti afla permanent informatii despre ei. Adresa unde se pot trimite colete pentru micuti este: Sectia de recuperare pediatrica, Iasi, Str. Ornescu, nr.7. Pentru orice intrebare imi puteti scrie aici si incerc sa va raspund cat mai curand. Numai bine si multumim pt implicare!

      • Deja am fost adaugata grupului! Ce sa zic am ramas muta la detaliile pe care le-au relatat persoanele ce au vizitat copilasii! Maine trimit si eu bani, apoi voi face un pachet si voi trimite.
        De asemenea am ramas oripilata sa aflu ca personalul medical inca are mandria si orgoliu sa refuze ajutorul voluntarilor pe motiv ca li se strica imaginea!
        Ce inseamna asta….Nu am cuvinte! Pacat ca sunt multi oameni care vor sa ajute! Sper sa se ajunga la un consens! O zi frumoasa!

      • Deja am inteles ca s-au facut progrese in relatia cu spitalul si sper ca in curand sa se ajunga la o lupta comuna pt acesti micuti. Si eu citesc su interes toate vestile de pe grup de la cei din Iasi care sunt aproape de copilasi. Sper sa primim doar vesti bune!

  27. Vesti noi de la Anca Craciun, care a fost ieri la intalnirea care a avut loc la spital:
    „In urma discutiei de asta seara am ajuns la urmatoarele concluzii:
    – patuturile sunt necesare, vitale chiar, in ele isi petrec ingerasii 100% din timp acum
    – locul de joaca il putem amenaja(asa ca avem nevoie de: premergatoare, scaune masa, saltelute de joaca, jucarii interactive, un cd player, un televizor, un dvd player)
    – trebuie cumparat un frigider pentru a putea duce fructe, cine cunoaste pe cineva cu care sa facem un contract pe termen lung va rog sa-mi scrie
    – se pot trimite medicamente de genul: sirop vitamine pana la un an, vit. C( vit. D si Fierul il au de la spital)
    …- necesarul de pampersi pe zi este de 300(aprox 6 pamp pe zi de copil)
    – copilasii sunt impartiti pe categorii de varsta asa: 25 de la 0-6 luni si 22 de la 6 la 18 luni
    – au mare nevoie de afectiune, oameni normali care sa se joace, sa le cante, sa imite animalele, trenul, masina! Au nevoie sa le povestim ca exista o lume minunata in spatele barelor alora ruginite, ca pot fi orice isi doresc, au nevoie de NOI! Asa ca va rog cine doreste sa fie voluntar sa-mi scrie un email pe ank_topliceanu@yahoo.com cu numele, nr de telefon si zilele in care ar putea ajunge acolo! Voi face o schema dupa care vom lucra! In principiu intre 16-18 ar fi optim de mers ca sa fie treji si odihniti sa asimileze ce ii vom invata!
    – nu ii putem boteza pentru ca ” mamele” lor au dreptul sa decida asupra religiei lor! Asta e legea, ma abtin de la comentarii pentru ca nu vreau sa-mi irosesc energia…dar putem chema un preot sa-i binecuvanteze si citeasca ceva la toti! Eu oricum sunt de parere ca Dumnezeu ii protejeaza.
    – nu ii putem infia pentru ca legea spune ca nu ai dreptul sa iti alegi copilul, ci ti-l recomanda ei, insa pentru mine baietelul cu ochii ca cerul pe care nu l-a vazut niciodata…e…lipit definitiv de inima mea…asa ca va propun ” sa infiem” cu sufletul pe cate un copilut caruia sa-i purtam de grija! Stiu ca voi mamici devotate ce mi-ati sarit in ajutor puteti face asta…e o idee pentru a-i ajuta si sprijini pe termen lung
    Sper din tot sufletul sa ducem la bun sfarsit planul asta maret!”

  28. Piticul, faci o treaba minunata pentru acesti pui de oameni. Iata ca exista si oameni de suflet in Romania si din comentarii se vede ca sunt si alti oameni bine intentionati.
    As sugera celor care se ocupa de acesti copii sa se gandeasca la:
    -sa contacteze firme locale producatoare de paturi si saltele si sa-i intrebe daca nu vor sa doneze astfel de articole.
    -Sa contacteze firme de constructii si decoratiuni interioare care de asemenea sa faca munca voluntara si sa le amenajeze un loc de joaca chiar si pentru bebelusi.
    In ce priveste pe noi, romanii din Anglia (Birmingham) vom incerca sa ajutam si noi cu ce se poate: pampersi, jucarii, hainute, lapte praf, etc. Deja am vorbit cu niste prieteni si sunt de acord sa doneze. De asemenea am luat legatura cu o firma de transport Anglia-Romania care s-a aratat dispusa sa transporte gratuit ajutoarele.
    Numai bine si sa speram ca putem face o mica diferenta pentru acesti omuleti care au intrat in viata cu asa mari probleme.

    • Multumesc mult pt cuvintele frumoase si pt implicarea in ajutorarea acestor micuti. Le voi transmite sfaturile celor care se ocupa direct de cumpararea celor necesare. Din cate stiu ei deja incearca sa colaboreze cu diferite firme pentru a obtine cele necesare pentru copilasi, sper sa primim cat mai multe raspunsuri pozitive si cat mai multe ajutoare. Abia astept momentul cand micutii vor avea paturi noi si o camera de joaca special pt ei! Datorita tuturor oamenilor cu suflet care s-au implicat acest vis va putea deveni realitate cat de curand!

  29. Si eu am distribuit pe fb articolul despre acesti bebelusi. Am fost foarte impresionata de imagini. Am sa trimit un pachet si sper ca si prietenii, colegii si cunoscutii mei sa dea o mana de ajutor., pentru ca pachetul sa fie mai consistent. Pentru siguranta , adresa la care se pot trimite pachete este: Sectia de recuperare pediatrica, str. Ornescu nr. 7, Iasi? Astept raspuns cat de repede, pentru ca luni vreau sa trimit pachet. Salutari de la Bucuresti. Simona

  30. Eu nu inteleg de ce nu pot fi adoptati. Asta ar fi singurul mod real de a-i salva din iadul din spatele gratiilor. Mi se face rau fizic cand vad pozele. 😦 Eu am un copil de un an si vad cata ne voie are de mine. Nici nu vreau sa ma gandesc prin ce trec copilasii de acolo. Eu sunt din Bucuresti, dar as vrea mult sa merg, peste vreo 2 saptamani, sa le duc cateva lucrusoare si cosmetice stranse de la cateva mamici. O sa incerc sa iau legatura cu Anca, probabil ea e singura care se poate asigura ca lucrusoarele ajung realmente la bebelusi. Oricat dero sau sampon le-as trimite, de fapt, ma simt complet neputincioasa… Pentru ca asa sunt. Ei au nevoie de oameni, de dragoste. Sper sa se mobilizeze cat mai repede voluntarii. Tot respectul si admiratia pentru ei.

    • Asa este, au mare nevoie de afectiune si de aceea cele care se ocupa de aceasta campanie incearca sa faca un program saptamanal prin care voluntarii sa vina sa stea cu micutii. Ei sunt foarte receptivi la dragostea celor din jur si se vede cat de mare nevoie au de atentia oamenilor.
      Daca mergeti la Iasi o puteti contacta pe Anca, poate reusiti sa planificati o vizita la copilasi, pt asta trebuie sa o anuntati mai din timp.
      Va multumim mult pt implicare!

  31. Buna ziua,ce fel de program de recuperare fizica aveti pt ei pentru ca aici e problema daca au 9-10 luni si nu se mobilizeaza…programul de recuperare nu prea e eficient …daca s-au nascut sanatosi

    • Programul de recuperare este coceput de cadrele medicale, problema este ca micutii nu erau scosi la plimbare deloc. Acum insa echipa de voluntari de acolo are grija de copii si deja se vad primele progrese in comportamentul lor.

    • Buna ziua! Adresa depozitelor unde se pot trimite colete: Str. Aurel Vlaicu, nr.54, fosta autobaza nr. 3, Iași (neapărat înainte de livrare trebuie contactată telefonic o persoană de contact: Simona Moisii – 0742 934 000 sau Cristina Coroama – 0743 985 802 sau Anca Craciun – 0749 067 014 ). Multumim mult pentru implicare!

  32. Personal am fost in data de 30 noiembrie la Sf.Maria Sectia de recuperare pediatrica.Se pare ca acum au ce le trebuie, ma refer la partea de consumabile .Vor avea nevoie de ajutor din nou in primavara cand se vor termina stocurile existente.Recomandarea dnei doctor de acolo a fost ca cei care doresc sa ajute sa sune in prealabil direct la spital pentru a se informa de situatia existenta .Tel:0232/264266 interior 136 Adresa daca doriti sa trimiteti ceva: Sectia de recuperare pediatrica si cronici Sf.Maria Iasi, Str.Ornescu nr.7

  33. Pingback: Micuții de la Iași și întrebările rămase fără răspuns | Blog Piticul

  34. As vrea sa stiu daca mai primiti hainute si daca putem avea facturile pt banii care urmeaza sa ii trimitem. Scriu aici pt ca nu am primit raspuns la mail, nici la telefon.

    • Lidia trebuie sa stii sa grupul initial care a fost creat pentru acesti copilasi a fost luat sub aripa Ador Copiii, care mai apoi au strans bani 50.000 de euro si au inchis toate grupurile pentru ca nu puteau justifica cheltuielile si s-au evaporat! practic au plecat cu tot cu bani! Noul grup care se ocupa de acesti copii se cheama SPERANTA PENTRU INGERASI/HOPE FOR ANGELS. te asteptam!

      • Tot ce s-a facut in acel spital a fost facut de Adrian Stanescu, Anca Craciun, Catalina Rusu , crisitna Coroama care la vremea respectiva erau voluntari in cadrul Ador Copiii! DE RETINUT CA ADOR COPIII NU A CONTRIBUIT CU NICI UN BANUT PROPRIU CI LUMEA, adunata de acesti 4 oameni, a dat bani , iar Ador doar si-a pus eticheta pe toate actiunile oamenilor!!!! ATAT! Pana la intreruperea contractului dintre ador si cei 4 , Stimata presedinta Simoan Czudar nu calcase niciodata la Iasi , in spital, nu a vazut nici un copilasi si nici pe voluntari nu i-a cunoscut vreodata personal! Dansa doar le-a facut acte de voluntari , iar ai apoi si-a insusit toate donatiile si actiunile oamenilor!! la fel si la Bucuresti, unde Gabriela Enache si Dana Pluhovici au activat ca voluntare ADOR si care mai apoi au fost lasate fara donatii de catre aceasta „doamna” Simona, care se ascund efoarte bine acum ! Bataie de joc ce a facut aceasta fiinta, ca sa nu mai zic ca am aflat ca stia de copilasii legati de patuturi din spitalul de la Buzau SI NU A VRUT SA SPUNA NIMIC! ca sa nu-i fie compromisa imaginea…asta da MOTIV!

  35. Buna ziua,ce mai stiti de copilasi? Vom trimite si noi, un grup de persoane din Ploiesti, cateva colete cu ajutoare.

  36. Pingback: De 1 iunie poţi aduce bucurie unui copilaş! Donează pentru un zâmbet! | Blog Piticul

  37. Dece dintr-o data nu mai scrie nimic piticul despre copii? Din aprilie pana in august nu s-au mai dat informatii despre ei. S-a pus poze cu ei cand au dus lipsa de lucruri dar nu am vazut nici o poza cu ei jucanduse cu jucariile primite si cu zambetul pe buze. Si eu as vrea sa trimit lucruri si bani dar nu stiu daca Anca mai primeste ajutoare . Ce s-a intamplat cu copii???????

    • Pentru ca Asociatia de HOTI- ADOR COPIII, a blocat accesul in spital la acesti copii! Simona Czudar a jucat foarte murdar, s-a descotorosit de cei 4 voluntari Anca, Adrian, Catalina, Cristina intr-un mod mizerabil si si-a tras si „dreptul” cei 50.000 de euro stransi datorita campaniei intansive facuta de acesti 4 oameni si nu numai.
      Aceasta Stimata Czudar nu a putut justifica cheltuirea banilor si s-a „evaporat”, s-a ascuns! Acum mai noi a revenit pe Facebook cu un tupeu de neimaginat, cu aceeasi asociatie mizerabila.
      Aveti grija unde si cui donati, pentru ca s-ar putea ca de fapt sa platiti benzina masinilor unor profitori sau chiar vila in care traiesc!
      Ancai Craciun i s-a incercat sa se faca foarte mult rau de catre aceasta Simona Czudar, insa asta nu a oprit-o din demersul nobil pe care l-a inceput! Pe Anca o gasiti pe grupul SPERANTA PENTRU INGERASI (pagina oficiala si grup) de pe Facebook. De peste jumatate de an exista Speranta pentru ingerasi, asociatie alcatuita din oameni DE CALITATE, care nu urmaresc decat bunastarea copilasilor fara familie.

  38. Va rog puneti un nr de cont unde pot trimite bani din strainatate si o aresa pt a trimite un colet. Am sunat la nr de telefon de mai sus dar nu raspunde nimeni. Va rog frumos sa-mi radpundeti sunt interesata sa ajut si as vrea daca se poate informatii despre copii. Va multumesc

Lasă un răspuns

