Formularul E112 – Obținerea de finanțare pentru tratamente în străinătate

Am simțit de multe ori dezamăgirea de a trăi într-o țară cu un sistem de sănătate care nu poate oferi multe dintre tratamentele de care micuții bolnavi au nevoie, am fost revoltată că bolile grave au mult prea puține șanse de vindecare la noi în țară și mi-a părut rău să văd atât de mulți părinți nevoiți să plece la o clinică, departe de casă, printre străini, pentru a-și vindeca micuții. Iar plecările acestea sunt însoțite de costuri imense, sume de bani peste posibilitățile părinților, de care depinde viața unor micuți care în România nu au nici o șansă să se facă bine.

Primul pas pentru cei care trec printr-o astfel de situație ar trebui să fie contactarea autorităților și încercarea de a obține fondurile necesare din partea Ministerului Sănătății, așa cum ar fi normal având în vedere că sistemul sanitar românesc nu poate găsi o soluție de tratament în țară. Din experiența mai multor părinți știu că procesul se confruntă încă cu mai multe disfuncționalități, dar pe de altă parte este momentan una dintre singurele metode de a obține un sprijin financiar semnificativ pentru astfel de cazuri.

Așa că iată câteva informații despre obținerea acestor fonduri, care sper să le fie utile celor care trec prin astfel de situații.

Formularul E112 este un formular special conceput pentru obținerea de fonduri pentru tratament în străinătate, pentru servicii care sunt decontate de CNAS conform reglementărilor în vigoare.

Pentru a putea beneficia de această finanțare trebuie să îndepliniți SIMULTAN următoarele două condiții: tratamentul pentru care vreți să obțineți fonduri trebuie să se afle pe lista serviciilor decontate de CNAS (în principiu toate bolile grave ar trebui să apară pe această listă) și tratamentul nu se poate realiza în România în intervalul de timp necesar pentru pacient. Procesul de obținere a aprobărilor cuprinde mai multe etape care trebuie parcurse obligatoriu pentru a primi finanțarea.

– pacientul care solicită finanțarea (sau părinții lui în cazul copiilor) trebuie să depuna o cerere în forma scrisă către Casa de Asigurări de Sănătate unde este asigurat, împreună cu următoarele documente: copia cărții de identitate (sau a certificatului de naștere pentru minori), dosarul medical (conținând documentele medicale relevante și scrisoarea medicală de recomandare – acest dosar trebuie să argumenteze faptul că respectivul caz indeplinește cele două condiții menționate mai sus), confirmarea scrisă de la clinica din străinătate la care pacientul dorește să meargă.

Important: Socilitați întotdeauna un număr de înregistrare pentru orice cerere depusă pentru a putea apoi urmări soluționarea acesteia și a putea obliga autoritățile să respecte termenele legale în care trebuie să ofere un răspuns.

– Casa de Asigurări de Sănătate va evalua documentele primite și dacă toate condițiile sunt îndeplinite va aproba eliberarea formularului.

Este bine de știut că aprobarea trebuie obținută înainte de plecarea în străinătate pentru a beneficia de finanțarea cheltuielilor. Fondurile primite se referă strict la cheltuielile medicale și se plătesc direct către clinica din străinătate. Restul cheltuielilor care apar ăn astfel de cazuri (transport, cazare, etc) trebuie acoperite de părinți.

Pentru a obține toate documentele care trebuie incluse în dosarul medical trebuie să parcurgeți următorii pași:

– obținerea de la medicul din România a unui raport medical complet despre starea pacientului, însoțit de rezultatele analizelor făcute

– traducerea tuturor documentelor relevante în limba engleză (sau în limba țării în care se află clinica, în funcție de cerințele acesteia)

– transmiterea documentelor medicale către clinica din străinătate (pe email, fax), împreună cu o cerere adresată clinicii de a analiza acel caz și de vă informa dacă pacientul poate fi primit acolo

– primirea unui răspuns de la clinică, care să arate disponibilitatea acesteia pentru primirea pacientului și un deviz de cheltuieli pentru tratament (răspunsul trebuie să fie în formă scrisă, cu semnătura doctorului de acolo și cu parafa spitalului)

– traducerea acestui răspuns în limba română (de această dată este necesară o traducere legalizată)

– acest document va fi transmis medicului din România, care trebuie să completeze raportul medical cu toate informațiile necesare

– după ce toate documentele sunt obținute dosarul medical împreună cu celelalte documente menționate anterior pot fi depuse pentru solicitatea fondurilor.

Pentru mai multe detalii vă recomand site-ul asociației Salvează Vieți – veți găsi informații utile aici.

Pentru serviciile medicale care nu sunt incluse pe lista Casei de Asigurări de Sănătate se poate obține finanțare prin Ordinul 1011 / 2011, urmând o procedură ceva mai complicată. Sper să pot reveni curând cu informații despre obținerea de fonduri prin această metodă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s