Micuții de la Iași și întrebările rămase fără răspuns

Am scris de multe ori despre micuții de la Iași, am urmărit cazul lor încă de când a fost descoperit de Anca Crăciun și am putut observa fiecare dintre eforturile făcute de voluntari, fiecare obstacol depășit, fiecare bucurie trăită de ei alături de copilași. De ceva timp însă ceva s-a schimbat și treptat am început să descopăr din discuțiile avute cu o parte din cei implicați că proiectul care începuse atât de frumos s-a transformat într-o dezamăgire imensă pentru cei care s-au implicat cu mult suflet în ajutorarea acestor copilași.

Primele mesaje despre problemele apărute le-am primit la sfârșitul anului trecut, când acțiunile întreprinse de asociația care avea grijă de acești copii deveniseră tot mai puțin transparente, mai ales în ceea ce privește cheltuirea banilor strânși din donații. Mulți dintre cei care au donat au cerut insistent un raport cu sumele strânse în conturile asociației, dar răspunsul primit a fost că din motive legale aceste sume nu pot fi făcute publice. Justificarea nu mi s-a părut plauzibilă, dar pentru că reprezentanții asociației au promis publicarea unui raport la finalul lunii ianuarie am decis să aștept pentru a putea vedea aceste date înainte de a trage orice concluzie.

Între timp însă atitudinea adoptată de Asociația Ador Copiii m-a făcut să cred că părerile sceptice privind activitatea acesteia și interesele avute de reprezentanții ei sunt îndreptățite. Primul gest cu care nu am fost de acord a fost alungarea celor patru voluntari de la spital, chiar cei patru oameni de la care a început totul și care din punctul meu de vedere au demonstrat permanent că se gândesc la binele copilaților. Voluntarii au decis să nu mai facă parte din asociație, fiind dezamăgiți de lipsa de transparență, iar inițiativa de a-i alunga de lângă copii a fost reacția pe care asociația a considerat de cuviință să o aibă după atâtea săptămâni în care acești oameni și-au dedicat tot timpul liber micuților.

La scurt timp membrii grupului de pe Facebook prin intermediul căruia s-au strâns donații au fost treptat excluși din grup. Întâi au fost eliminați cei care aveau orice fel de păreri care nu erau pe placul asociației, iar apoi oricine cerea informații suplimentare privind cheltuirea banilor. Astăzi am constatat cu uimire și supărare că am fost scoasă din acest grup, deși niciodată nu am făcut nici măcar un comentariu negativ privind tot ceea ce s-a întâmplat. Eram hotărâtă să aștept ca raportul asociației să fie publicat și mi-aș fi dorit să văd transparență și o gestionare corectă a banilor. Gestul lor de a exclude multe dintre persoanele care chiar s-au implicat în acest caz nu mă poate face decât să cred că cineva dorește să ascundă ceva în legătură cu această campanie.

Niciodată nu mi-a plăcut să critic, mereu evit să judec activitatea altora (mai ales fără să cunosc toate detaliile), dar astăzi am simțit nevoia să scriu aceste rânduri în primul rând pentru că mă simțeam datoare față de toți cei care au citit povestea micuților pe blogul meu sau pe pagina de Facebook și au făcut donații în conturile asociației. Îmi pare rău că această campanie nu s-a desfășurat așa cum ne-am fi dorit cu toții, iar pentru mine tot ceea ce s-a întâmplat este o dezamăgire din care probabil voi învăța o nouă lecție de viață, despre încredere și bune intenții.

Mi-ar plăcea să primesc un răspuns din partea asociației, mi-aș dori să vă spun că m-am înșelat în privința a tot ce s-a petrecut în această campanie și aș vrea să văd un raport al donațiilor care să lămurească toate întrebările rămase acum fără răspuns. Pentru că aș vrea să închei cu optimism vă pot spune că cei patru voluntari care au inițiat campania pentru micuții de la Iași nu au renunțat la luptă, ci fac eforturi pentru a intra din nou la copilași și a fi alături de ei. Îi puteți susține pe grupul lor de Facebook: http://www.facebook.com/groups/282211701901984, cred că au nevoie să știe că munca lor este apreciată și că au în continuare sprijinul celor din jur.

Aș vrea ca atitudinea asociației Ador Copiii să se schimbe în bine, aș vrea ca oamenii să ia atitudine și să nu permită ca astfel de situații să se mai repete. Pentru binele acestor copii și pentru respectul pe care cred că îl datorează tuturor celor care au avut încredere în ei și au donat în conturile lor. Dacă și voi ați fost dezamăgiți de ce s-a întâmplat cu această campanie vă rog să distribuiți acest mesaj. Așa cum povestea acestor micuți a ajuns cunoscută datorită vouă, a oamenilor minunați care ați fost alături de ei, cred că ar trebui să facem cunoscut și modul cum a fost gestionată campania, măcar pentru a le oferi o lecție celor care consideră că acesta este un mod normal de a se comporta față de cei care i-au susținut pe copilași.

6 păreri la “Micuții de la Iași și întrebările rămase fără răspuns

  1. Pingback: Micuții de la Iași și întrebările rămase fără răspuns (2) | Blog Piticul

  2. De cite ori am auzit povesti dintr-astea???Oameni care folosesc copii ca sa-si impuna un punct de vedere. Nu cunosc detaliile dar in toata treaba asta „ne jucam de-a ajutatul” copiii aia nenoriciti sint primii(si probabil singurii) care sufera. Imi pare nespus de rau pentru ei.

  3. Pingback: Unii isi abandoneaza copiii. Altii le doresc copiii | IsabelleLorelai's Weblog

Lasă un răspuns

