Love notes for special parents

De fiecare dată când am ocazia să discut cu mamele unor copilași speciali îmi dau seama cât de multe lucruri am de învățat de la ele și cât de norocoasă sunt că am avut prilejul să le cunosc. De la ele am învățat să prețuiesc mai mult fiecare clipă, să mă bucur de lucrurile mărunte (pentru că ele sunt adevărata bucurie a vieții), să am mai multă răbdare, să lupt pentru tot ce îmi doresc (și mai ales să nu renunț atunci când îmi este greu) și mai ales am învățat că iubirea face minuni. Ele ne demonstrează asta în fiecare zi.

De multe ori nu știu să exprim în cuvinte admirația pe care o simt pentru ele și probabil că niciodată nu le-am mulțumit pentru toate lecțiile de viață pe care mi le-au dat. Am găsit astăzi pe internet o colecție denumită „Love Notes for Special Parents” care mi-a amintit de multe dintre mămicile minunate pe care le-am cunoscut de-a lungul timpului. Așa că am decis să traduc unele dintre aceste texte și să le adaug aici, cu drag pentru toate mamele de la care de-a lungul timpului am învățat atât de multe lucruri. (Textele și imaginile sunt preluate de aici.)

♥ YOU ARE STRONG. (Tu ești puternică)

De câte ori ți s-a întâmplat ca o cunoștință care aude povestea ta sau îl vede pe copilul tău să spună „Nu sunt așa puternică asemenea ție. Eu nu aș putea niciodată să mă descurc cu toate lucrurile cu care te confrunți tu”. Iar tu negi cu modestie, poate chiar uneori te simți ciudat din cauza asta. Dar știi ceva? Ei chiar au dreptate. Tu ești puternică. Tu te confrunți cu lucruri pe care un părinte normal nici nu vrea să și le imagineze, iar tu te descurci cu toate acestea. Fie dacă erai puternică de la început, fie dacă ai devenit puternică datorită tuturor încercărilor prin care ai trecut, tu ești un părinte puternic, un om puternic. Familia ta are nevoie de această putere, copilul tău se bazează pe ea. S-ar putea să îți dorești să nu fi trebuit să devii atât de puternică. Dar apreciază această putere acum. Te face specială. Capabilă. O forță care trebuie prețuită.

♥ YOU ARE UNDERSTANDING. (Tu ești înțelegătoare.)

Poate că nu ai realizat niciodată cât de important este să ai un prieten cu adevărat înțelegător până să ai un copil cu nevoi speciale, când ai găsit atât de mulți prieteni care nu erau capabili să îți ofere sprijinul de care aveai nevoie. Indiferent dacă ei nu puteau să se descurce cu noile tale circumstanțe, să empatizeze cu problemele tale, să se abțină de la a te judeca dureros, să îi permită copilului tău să stea alături de ai lor, câțiva dintre oamenii care erau importanți în viața ta au plecat, pentru că în adâncul sufletului lor erau incapabili să înțeleagă. Asta te face p etine să îi valorezi pe cei care sunt mereu alături de tine, necondiționat, fără să îți ceară nimic. Și te ajută să fii la rândul tău un părinte mult mai înțelegător și să fii la rândul tău un prieten mult mai înțelegător.

♥ YOU HAVE A MISSION. (Tu ai o misiune)

Mulți oameni își petrec întreaga viață întrebându-se care este scopul lor, dacă au o chemare specială, ceva cu adevărat deosebit. Tu nu trebuie să te întrebi asta: tu știi răspunsul de fiecare dacă când îți privești copilul. Să îți ajuți  micuțul să își atingă potențialul maxim – căutând tratamente, luptând pentru diagnostice, luptându-te pentru drepturile lui – poate deveni cruciada ta, una plină de recompense. Dar chiar și lucrurile mici pe care le faci pentru copilul tău sunt de mult eori suficiente pentru a te faci să simți că ai fost trimis pe lume cu un motiv anume. Tu nu trebuie să te gândești niciodată la ce folosește viața ta. Tu ești o mamă cu o misiune specială.

♥ YOU MAKE A DIFFERENCE. (Tu faci diferența)

Progresul copilului tău poate că nu este ușor de observat de la o zi la alta, dar dacă reflectezi din când în când cât de departe a ajuns, gândește-te că este  și datorită ție: S-ar fi întâmplat acel progres dacă tu nu l-ai fi planificat, nu te-ai fi rugat pentru el, nu ai fi insistat atât de mult?  Tot ce faci pentru copilul tău – fiecare programare, fiecare terapie, fiecare intervenție, dar de asemenea fiecare zâmbet, fiecare îmbrățișare, fiecare conversație – face diferența. Dar tu aduci de asemenea ceva în plus pentru toată lumea. De fiecare dată când oferi cuiva infomații despre dizabilitatea copilului tău, aduci ceva în plus pentru următorul copil care va avea nevoie. De fiecare dată când oferi un sfat înt-un grup de suport sau pe un forum, aduci ceva în plus pentru un părinte sau o familie. Tu ești o forță care aduce mult bine.

♥ YOU ARE LOVING. (Tu ești iubitoare)

Dar tu înțelegi că dragostea înseamnă mai mult decât inimioare și flori și bomboane și cuvinte frumoase. Dragostea poate fi de ajuns pentru a muta munții. Să îți iubești copilul cu nevoi speciale înseamnă să muncești să lupți, să îți susții cauza, să te acomodezi, să te descurci, să încerci, să analizezi, să schimbi, să cercetezi și să realizezi toate acele lucruri pe care trebuie să le faci pentru a-ți ajuta copilul. Pot fi îmbrățișări și pupici și mulțumiri și bomboane de-a lungul acestui drum, dar pot fi de asemenea frustrări și izolare și suferință. Dar dragostea ta este mai puternică decât toate astea. Și cumva, într-un fel special, copilul tău te va iubi pentru asta.

♥ YOU ARE BLESSED. (Tu ești binecuvântată)

Uneori poți simți că este un blestem, dar să ai un copil cu nevoi speciale îți aduce multe motive de mulțumire. Te încetinește puțin și îți permite să te bucuri de lucrurile simple – o zi liniștită, un progres câștigat cu multă muncă, o îmbrățișare spontană, o conversație plăcută. Atunci când alți părinți sunt determinați să caute succesul copiilor lor în note mari și reușite pe terenul de joc, tu ai prvilegiul de a te concentra pe lucrurile care contează cu adevărat, să îți înveți copilul cum să iubească și să comunice. Tu știi ce este important și pentru că nu ești absorbit de lucruri neimportante tu vei putea aprecia asta mult mai profund. Miracolele au loc în fiecare zi, trebuie doar să știi să le descoperi.

***

Vă invit  cu drag să cunoașteți și voi câteva mămici pe care eu le admir mult, prin intermediul blogurilor lor sau a asociațiilor pe care le-au inițiat din dorința de a lupta pentru micuții lor. Veți descoperi 3 mame puternice, iubitoare și dornice să schimbe viața copiilor lor. Iar eu sunt sigură că vor reuși, pentru că dragostea și perseverența lor este cel mai frumos dar pe care l-ar putea oferi copilașilor lor minunați. Am multe alte exemple de mame extraordinare pe care le-am întâlnit de-a lungul timpului, am ales aici doar 3 exemple, dar să fiți siguri că orice mamă care duce o astfel de luptă pentru copilul ei este un model demn de urmat pentru fiecare dintre noi.

Cati este mama Raisei, o fetiță diagnosticată cu tetrapareză spastică, o puteți descoperi prin intermediul blogului www.pentru-raisa.blogspot.ro și prin activitățile minunate făcute alături de Asociația Copii Suflete Speranțe.

Dana este mama lui Mihăiță, un copilaș care se luptă de mic cu autismul, o puteți cunoaște prin intermediul blogului ei – www.mihailioan.info.

Adela este mama lui Davis, un băiețel diagnosticat cu sindrom Dravet, o puteți cunoaște urmărind acțiunile desfășurate de asociația fondată de ea pentru toți copiii care se luptă cu această boală – www.dravet.ro.

O părere la “Love notes for special parents

Lasă un răspuns

