Campaniile umanitare și înșelătoriile care distrug speranța

Despre micuța Ioana am scris acum ceva timp aici, este o fetiță cu o poveste impresionantă care are nevoie de sprijinul celor din jur. Iar oamenii cu suflet mare au reacționat imediat, ajutându-o să plece în Germania unde a început lupta ei pentru viață.

Astăzi însă am aflat o veste care m-a lăsat fără cuvinte: o impostoare a folosit povestea Ioanei pentru a câștiga bani de pe urma dramei prin care trec acești părinți. Mai multe detalii puteți găsi pe blogul Bogdanei, unde ea a povestit pe larg tot ce s-a întâmplat. Mi se pare încă incredibil că sunt oameni capabili să profite de astfel de povești triste pentru a înșela încrederea celor care vor să ajute.

Sper ca poliția să își facă treaba cât mai repede și să fie pedepsiți cei implicați în această înșelătorie. Acum nici nu am cuvinte să descriu revolta pe care o simt. Afișul preluat de impostori era realizat chiar de mine atunci când am aflat povestea Ioanei, iar textul este preluat de pe pagina mea de Facebook, doar contul a fost înlocuit pentru a se face această fraudă.

Mă revoltă să mă gândesc că banii care erau destinați Ioanei au ajuns la acești impostori, mă revoltă să văd că astfel de hoți profită de cazuri umanitare atât de grave pentru a obține ușor bani nemeritați.

Din păcate astfel de lucruri se întâmplă tot mai des. Acum puțin timp o bună prietenă, mama unui copilaș care suferă de autism, a trecut printr-o problemă la fel de gravă, când cineva a profitat de încrederea ei și a sustras bani din contul micuțului ei, o sumă strânsă cu multe eforturi pentru terapia necesară.

Astăzi din discuțiile cu alte mămici mi s-a confirmat încă o dată că problema prin care trec acum părinții Ioanei nu este o excepție, că tot mai mulți impostori profită de cazurile umanitare în scopuri necurate.

Am rămas cu un gust amar după tot ce s-a întâmplat, iar asta mă face să mă gândesc tot mai serios la modul în care pot fi ajutați acești copilași fără a le expune poveștile și a le face pradă acestor impostori. De multe ori rețelele de socializare ne ajută să facem cunoscute astfel de cazuri, dar din păcate sunt o sursă de informații pentru cei care vor să profite de poveștile acestor micuți.

De aceea sper ca acest caz să fie o lecție pentru toată lumea care își dorește să ajute un copilaș, pentru că fiecare astfel de postare trebuie verificată pentru a evita ca banii să ajungă în conturi greșite, ale unor impostori. Tot ce ne rămâne este speranța ca poliția să facă dreptate, iar impostorii care au fost capabili de așa ceva să își primească pedeapsa meritată pentru faptele lor.

2 păreri la “Campaniile umanitare și înșelătoriile care distrug speranța

  1. Din păcate, ieri mi-a apărut pe pagina mea ,,povestea” micuței Iona pe facebook, venită din partea unei tipe Valentina Alexandra cu un cont diferit pe numele Bucur Vasile (cică tatăl fetiței). I-am trimis mesaj privat în care i-am reproșat nerușinarea și tupeul pe care o are.

  2. sun niste nesimtiti acesti oameni,nu au suflet,dar stati linistit ca Dumnezeu ii pedepseste pe cei rai si el vede totul.Sa avem incredere in el s speranta.Doamne ajuta!Si sa ne rugam mereu.

Lasă un răspuns

